Wednesday, June 29, 2011

Katakan Padaku

Katakan padaku
sejak puisi mengalir
sejak langit meratap
mengapa air mataku
terasa baru bagai embun
terasa baru
Burung rembang membuka sayap
daun daun menjadi lebih redup
aku lewat lagi berdayung di depan mu
kau siap lagi berdiri di tebing
semua pohon menjadi sepohon di samping mu
semua detik menjadi sedetik di matamu
sungai ini pun terasa betapa gemuruh
menyambut semarak api di bahumu
katakan padaku
sejak malam menjelma
sejak maut menyentuh
mengapa sepi jiwamu
terasa baru bagai pedihku
terasa baru.

9 comments:

  1. lagu hebat! baru sekarang sy dpt tahu penyanyi dan pencipta lagu ini..

    ReplyDelete
  2. asalamuallaikum..saya pernah membeli kaset saudara, tapi sayang nya hilang..saya harap jika semua lagu lagu dari kaset telah dirakam semula harap sangat saudara dapat maklumkan kepada saya, kerana saya ingin membelinya...

    salam dari peminat setia saudara dan puisi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...ahmad ramli ni ade fb ke atau insta..ke..boleh nak borak ngam dia..

      Delete
  3. Assalamualaikum. Kalau tak silap, bukankah ini sajak yg ditulis oleh Latif Mohidin dan dilagukan oleh Ahmad Ramli? Betulkan saya kalau saya salah.

    ReplyDelete
  4. assalam...aku suka lagu ni dari aku kecil lg..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum.. Lama saya cari lagu nie Alhamdulillah.. Semoga terus bekarya lagi hendaknya.

    ReplyDelete
  6. If you're trying to burn fat then you absolutely need to jump on this totally brand new personalized keto meal plan.

    To produce this keto diet service, licensed nutritionists, personal trainers, and professional chefs have united to produce keto meal plans that are effective, suitable, cost-efficient, and satisfying.

    From their first launch in early 2019, 1000's of people have already transformed their figure and well-being with the benefits a professional keto meal plan can give.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover 8 scientifically-proven ones offered by the keto meal plan.

    ReplyDelete
  7. Lagu sedap, tapi tak faham maksudnya hihihi! Ada sapa2 boleh terangkan, t kasih

    ReplyDelete